Åter hemma..

Har ej orkat sätta mig på nätet sista veckan för o skriva.. Vårt satellitnät har inte varit det bästa och det har bara vatt irriterande. Nu e jag hemma igen iaf, och även om jobb ej har varit alltför slitsamt, så har jag varit extremt trött och seg.
Har inte fått min ultimata skönhetssömn heller, mellan 3-5 timmar per natt. Mitt eget fel antar jag. Men det går bara inte att lägga sig direkt när vi inte har fri förrän kl 23.00.. Så skall man få sig nått i magen o relaxa lite.. Några kvällar har det blivit att vi gått ner till jacuzzi o dampbadet, o andra bara suttit i mässen o snackat o druckit thé..

Så kom även Mads på besök o åkte med oss en tur, såååå najs! :) Glad att han gjorde det, även om det kanske inte var såå roligt för honom o sitta fast på båten medan jag jobba.. hmm.. Vi var iaf av en sväng i Oslo o gick en sväng. Men det var ba SÅÅÅÅÅ kallt.. -Bbrrrrr-

Så igår var vi i Kpn igen. Skulle träffat Johan, men stackarn e dålig, så det blev det inte något av.. Vi var iaf på Tivoli's julmarknad, och kolla runt o njöt av glögg o varm choklad i kylan..  Vill påpeka att ingen av oss var klädda för vinterväder, o det kändes som om fötterna frös till is och ramlat av!! -Aautch-

Skall aldrig mer pröva mig på kanderade äpplen, Haaahaaahaha.. Man fick ju ont i tänderna då man försökte bita i det!


Mads visar upp sina talanger!




-värme-
 
första tuggan.. O andra tuggan...

Å så var d min tur..

Det slutade med att vi fick värma den.. haha..

Min prins i vinterljuset..

Å här e hans prinsessa.. hahaha..

På väg hem. Mads nya vantar fick agera fotvärmare!




Så hade vi oxå biljetter till Nøddeknækkeren. Inte originella versionen utan Steen Koerners hiphop version.



"Steen Koerners opsætning af NØDDEKNÆKEREN tog Danmark med storm, da den fik premiere på Aveny-T i 2003. Få måneder efter modtog den en Reumert for Årets Danseforestilling, og i 2006 røg den tilmed på Kulturkanonlisten under "Børnekultur". Siden 2003 er den blevet opført hver eneste jul siden, senest i Oslo og på Aarhus Teater, hvor den også blev et stort hit. Indtil 2003 var E.T.A. Hoffmanns juleballet Nøddeknækkeren fra 1892 holdt i ballettens stramme trinsprog. Men så fik hiphop-koreografen Steen Koerner frie hænder til at lave sin helt egen version med de bedste dansere fra hele verden. Brasiliansk capoeira, amerikansk breakdance, hip hop, klassisk ballet, skuespil og sang smelter sammen i en nutidig og helt anderledes juleforestilling. Med afsæt i Hoffmanns eventyr oprulles et moderne juleeventyr på de unges præmisser om en piges drøm og forelskelse, hvor legetøjet for en enkelt nat bliver levende som aldrig før.

Tjajkovskijs originale balletmusik blandes med Clemens Tellings mundrette hiphop-tekster, dunkende rytmer fra Safri Duo og musik af bl.a. Thomas Koppel og Yo Akim Hjejle, mens forestillingens skateboard-scenografi blev skabt af Mari í Dali. Og på scenen står både dansere, sangere og skuespillere fra Danmark og hele verden.

Blandt gengangerne fra tidligere opsætninger kan nævnes Jimmy Jørgensen, Kaya Brüel, Josephine Raahauge, Louise Norby, Silja Schandorff, Marie-Pierre Greve, Lukas Forchammer og David Boyd fra England. Herudover medvirker bl.a. Thomas Madsen, Katinka Kragh, Stephanie Nguyén, Sonic Rojas fra Columbia, Koichiro Mori fra Japan, Wilber Urbina fra USA samt Dino Garcia og Rui Pereira fra Brasilien."



Det var verkligen en upplevelse! Grymma dansare, fin kärlekshistoria, mkt skratt! Passade perfekt både för oss och barnfamiljer! Får tummen upp och en stark 9a av mig! :)

Borde nog väcka mannen och sen få i mig lite mat, -kurr kurr-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The life I live..

Be a part of me, as I am a part of you..

RSS 2.0